O czym pamiętać kupując meble socjalne?
Podstawowe pytania, które powinien zadać sobie kupujący meble socjalne to: gdzie, dla kogo, do czego i po co. Dzięki temu łatwiej określi, jakie wyposażenie jest mu potrzebne.
Jeśli firma jest duża, warto przemyśleć bardziej kompleksowe wyposażenie w meble socjalne. Jeśli jednak zarządzamy przedsiębiorstwem niewielkim, które dodatkowo nie planuje ekspansji, lepiej zdecydować się na inną opcję. I kupować elementy wyposażenia socjalnego osobno.
Dokładny wybór mebli socjalnych zależny jest także od tego, co będzie w nich przetrzymywane. Zasada jest prosta – im większa ilość rzeczy, tym obszerniejsze powinny być szafki, ale i tym przemyślniej powinny być zaprojektowane. Warto o tym pamiętać. Podobnie, jak o wymaganiach pracowników, którzy będą meble socjalne używali. To właśnie oni ostatecznie przetestują, czy wybór był dokonany z głową, czy jednak czegoś nie wzięto pod uwagę. Dobrze więc poznać ich zdanie przed podjęciem decyzji. Tak, aby uniknąć późniejszych komplikacji.
Dopasowanie mebli socjalnych do miejsca, w którym będą umieszczone jest ważne także z jeszcze jednego powodu. Otóż różne są wymagania pracowników dotyczące wielkości czy funkcjonalności szafek czy szuflad. W przypadku szatni potrzebne będą na przykład wieszaki, a w biurze – szuflady.
Zagadnienie jest więc, wbrew pozorom, całkiem rozległe i warto poświęcić nieco więcej czasu na wybór tego typu wyposażenia. Meble socjalne, które są dopasowane zarówno do potrzeb pracowników jak i charakteru miejsca pracy będą sprawdzały się znacznie lepiej niż te przypadkowe. Ale to dotyczy każdej innej dziedziny.
Jeśli firma jest duża, warto przemyśleć bardziej kompleksowe wyposażenie w meble socjalne. Jeśli jednak zarządzamy przedsiębiorstwem niewielkim, które dodatkowo nie planuje ekspansji, lepiej zdecydować się na inną opcję. I kupować elementy wyposażenia socjalnego osobno.
Lokalizacja, czyli co na halę, co do biura
Ze względu na to, że meble socjalne są dość rozbudowaną kategorią produktów, mogą być wykorzystywane w różnych pomieszczeniach. Wybierając więc tego rodzaju wyposażenie należy wziąć pod uwagę to, czy będzie wstawione do szatni, do kuchni lub jadalni czy do pomieszczeń, w których przebywają pracownicy. To dość istotna kwestia. Inne meble będą bowiem wykorzystywane w przebieralniach, inne będą używane w halach fabrycznych, a jeszcze inne w biurze. Odpowiedni dobór mebli powinien uwzględniać więc nie tylko ich cechy funkcjonalne, ale także estetykę. Wrażenie ma bowiem spore znaczenie.Dopasowanie mebli socjalnych do miejsca, w którym będą umieszczone jest ważne także z jeszcze jednego powodu. Otóż różne są wymagania pracowników dotyczące wielkości czy funkcjonalności szafek czy szuflad. W przypadku szatni potrzebne będą na przykład wieszaki, a w biurze – szuflady.
Wielkość, czyli dopasować szafki do szuflad
W przypadku takim, jak meble socjalne wielkość ma kluczowe znaczenie. Chodzi przede wszystkim o to, że w zależności od przeznaczenia, szafki czy szuflady mogą mieć różne rozmiary. Te wykorzystywane w szatniach w zakładach pracy będą znacznie większe niż te, gdzie zostawiane są tylko kurtki. Podobnie z innymi elementami, łącznie ze stołami czy krzesłami.Wyposażenie, czyli mnogość wyboru
W przypadku wyposażenia rzecz jest nieco bardziej skomplikowana, a to ze względu na rozbudowaną ofertę dodatków do tego typu mebli. W grę wchodzą więc na przykład różnego rodzaju wieszaki, stojaki i szafki, a także apteczki, ławki, blaty i ogólnie cała masa najróżniejszych możliwości. Trzeba też pamiętać o krzesłach i stołach, a także o możliwości instalacji całych zespołów łączących w sobie zarówno szafki, jak i wieszaki i ławki.Zagadnienie jest więc, wbrew pozorom, całkiem rozległe i warto poświęcić nieco więcej czasu na wybór tego typu wyposażenia. Meble socjalne, które są dopasowane zarówno do potrzeb pracowników jak i charakteru miejsca pracy będą sprawdzały się znacznie lepiej niż te przypadkowe. Ale to dotyczy każdej innej dziedziny.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz